Information

  • Forældremøder   –  1 gang årligt
  • Skole/hjemsamtaler  –  2 gange årligt fra 0. til 5. klasse. 1 gang årligt fra 6. til 9. klasse
  • Teatertur for 0. – 5. klasse
  • Biograftur for 6. – 9. klasse
  • Årlig lejrtur for 4. – 8. klasse
  • Skitur for skolepatruljen
  • Mulighed for 1-dagsture for 0. – 9. klasse
  • Juleafslutning i Volstrup Kirke
  • Skolefest
  • Projektuge i 8. klasse.
  • Introduktionskurser for 8. klasse
  • Mulighed for brobygning i 9. klasse
  • Udlandsrejse for 9. klasse.
  • Emnedage for hele skolen i de ulige årstal.
  • Fælles fødselsdagsfest som afslutning på skoleåret.
 

Udover de nævnte aktiviteter sker der naturligvis mere. Orientering vil ske løbende gennem klasselærerne.

Ferieplan for skoleåret 2024-2025

Sommerferie lørdag d. 29/6 2024 – søndag d. 11/8 2024
Efterårsferie lørdag d. 12/10 2024 – søndag d. 20/10 2024
Juleferie lørdag d. 21/12 2024 – søndag d. 5/1 2025
Vinterferie lørdag d. 15/2 2025 – søndag d. 23/2 2025
Påskeferie lørdag d. 12/4 2025 – mandag d. 21/4 2025
Kr. Himmelfartsferie torsdag d. 29/5 2025 – søndag d. 1/6 2025
Grundlovsdag torsdag d. 5/6 2025
Pinseferie lørdag d. 7/6 2025 – mandag d. 9/6 2025
Sommerferie lørdag d. 28/6 2025

De nævnte dage er inkl.

SFO’en har lukket:

  • Fra og med d. 23/12 2024 til og med d. 2/1 2025
  • Alle officielle helligdage
  • Dagen efter Kr. Himmelfartsdag
  • Uge 29 og 30
 
 
Ferieplan for skoleåret 2025-2026

Sommerferie

lørdag d. 28/6 2025 – søndag d. 10/8 2025

Efterårsferie

lørdag d. 11/10 2025 – søndag d. 19/10 2025

Juleferie

lørdag d. 20/12 2025 – søndag d. 4/1 2026

Vinterferie

lørdag d. 14/2 2026 – søndag d. 22/2 2026

Påskeferie

lørdag d. 28/3 2026 – mandag d. 6/4 2026

Kr. Himmelfartsferie

torsdag d. 14/5 2026 – søndag d. 17/5 2026

Pinseferie

lørdag d. 23/5 2026 – mandag d. 25/5 2026

Grundlovsdag

fredag d. 5/6 2026

Sommerferie

lørdag d. 27/6 2026

De nævnte dage er inkl.

SFO’en har lukket:

  • Fra og med d. 23/12 2025 til og med d. 4/1 2026
  • Alle officielle helligdage
  • Dagen efter Kr. Himmelfartsdag
  • Uge 29 og 30

Ved sygdom

  • Ved sygdom skal skolen og klasselærerne kontaktes via Intra.
  • Hvis en elev bliver syg i løbet af skoledagen, kontakter skolen en af forældrene.
  • Ved længere tids fritagelse fra idræt/svømning kan skolen kræve en lægeattest.


Planlagt fravær

Planlagt fravær en enkelt dag meddeles klasselærerne.

Planlagt fravær på mere end to dage meddeles både klasselærere og skoleledelsen. Ønskes skolefrihed for en elev på mere end to dage uden for ferier/fridage, sendes en skriftlig anmodning til skolelederen. Skolefriheden medfører ikke, at eleven er fritaget fra undervisningen. Det er forældrenes og elevens eget ansvar at sikre, at der samles op på de ting, der har været arbejdet med på skolen, mens eleven har været fraværende. Skolen finder det vanskeligt at give lektier for på forhånd, når en elev ønsker at holde ferie uden for skolens ferieperioder. Efter endt ferie kan den enkelte elev kontakte sine faglærere for at få en oversigt over gennemgået stof og eventuelle afleveringsopgaver i fraværsperioden.

Vi forventer, at eleven:

  • møder til tiden og er udhvilet
  • har spist morgenmad inden han/hun kommer i skole og har madpakke med
  • husker bøger, skriveredskaber, pc og andet skolegrej
  • binder de udleverede bøger ind og passer godt på dem
  • har orden i sit hjemmearbejde, møder velforberedt og afleverer opgaver til tiden
  • har en god opførsel og et høfligt sprog
  • tager hensyn til andre elever, ansatte og øvrige som færdes på skolen
  • indgår konstruktivt i samarbejdet med andre elever og ansatte 

Vi forventer at forældrene:

  •  støtter deres barn bedst muligt, så han/hun kan overholde skolens ordensregler
  •  er engagerede og tager ansvar omkring barnets skolegang og adfærd
  •  deltager positivt og aktivt i skole-hjemsamarbejdet
  •  deltager konstruktivt og aktivt i eventuelle konfliktløsninger
  •  kontakter læreren/skolen, hvis der er spørgsmål, og er loyale overfor skolens personale
  •  prioriterer skolen højt i barnets hverdag og respekterer skolens værdier og bakker op om dens målsætning
  •  som hovedregel placerer ferier i skolens ferier
  •  deltager i arrangementer og møder, som skolen indbyder til 

Forældre og elever kan forvente:

  •  lærere og pædagoger møder velforberedte og engagerede
  •  undervisningen er alsidig, udviklende, inspirerende og tidsvarende
  •  elevernes udvikling bliver støttet bedst muligt omkring fagene og det sociale
  •  vi ønsker at have et højt gensidigt informationsniveau
  •  personalet arbejder ud fra en anerkendende og værdsættende tankegang. Vi taler med, lytter til og inddrager eleverne
  •  personalet foregår med et godt eksempel omkring respekt, tiltale m.m.
  •  personalet udviser loyalitet overfor forældrene
  •  forældrene har medbestemmelse og medansvar for elevens skolegang, herunder skole-hjemsamarbejdet, forældremøder m.v.

At være forældre på Privatskolen i Sæby betyder, at man deltager i praktisk arbejde to gange om året.

Hvis man er forhindret i at deltage, betales et beløb á 400 kr pr. gang pr. familie.

Beløbet opkræves sammen med skolepengene i den efterfølgende måned.

Anbefalinger til elevcomputere På Privatskolen i Sæby

På Privatskolen i Sæby har vi valgt, at eleverne skal medbringe deres egen computer fra 4. klasse og op.

Mere og mere af undervisningen kommer til at foregå på online-platforme som fx Alinea og Gyldendal, og nogle af de fysiske bøger bliver i løbet af skoletiden udskiftet med i-bøger, som man arbejder med på computer.

  • Herudover vil vi gerne medvirke til, at eleverne så tidligt som muligt får en god IT-opdragelse, så de lærer at bruge det på en fornuftig måde.
  • Vi har følgende krav til elevcomputere på Privatskolen i Sæby:
  • Computeren skal enten være en Windows PC (Windows 10/11) eller en Mac.
  • Der skal gerne være minimum 128 GB harddisk, så der er plads til at installere Office-pakken og andre programmer, der skal bruges i undervisningen. Gerne SSD-harddisk, som giver hurtigere opstart og hurtigere afvikling af programmer.
  • Computeren skal gerne have mindst 4 GB RAM, gerne 8GB.
  • Den skal helst have en i5 processor eller bedre.
  • Hvis den ikke skal være for stor til tasken, er 14” en god størrelse.

 

Hvis man vælger at købe en brugt computer eller overtage en, skal man sørge for at den bliver helt ”nulstillet” – altså renset for gamle programmer, der ikke skal bruges.

En Chromebook-computer kan ikke bruges, da man ikke kan installere Office-programmerne på den.

På skolen får alle elever tilbudt en licens til Microsoft Office, som indeholder Word, Excel og PowerPoint, der ofte skal bruges i undervisningen, og vi hjælper dem gerne med at få det installeret. Licensen kan bruges på op til fem enheder og kan altså også bruges i hjemmet.

Opstår der spørgsmål i forbindelse med køb af computere, er man meget velkommen til at kontakte Thomas Winther Larsen på Skoleintra eller direkte på skolen.

I 1. – 6. klasse udgives to gange årligt en elevplan om barnets standpunkt og sociale kompetencer.

I 7. – 9. klasse udgives to gange årligt et karakterark efter 7-trinsskalaen. 


Karakterskala:

12      gives for den fremragende præstation
10      gives for den fortrinlige præstation
7       gives for den gode præstation
4       gives for den jævne præstation
02     gives for den tilstrækkelige præstation
00     gives for den utilstrækkelige præstation
-3     gives for den ringe præstation


Terminsprøver afholdes for 9. klasse 2 gange årligt og én gang årligt for 8. klasse. De skriftlige afgangsprøver afholdes i starten af maj. De mundtlige afgangsprøver afholdes i juni.

7. klasse går til konfirmationsforberedelse ved sognepræst Peter Falk.

Lektionerne foregår i Volstrup Graverbolig på onsdage i tidsrummet 8.00-9.40. 

Skolebussen kører fra skolen kl. 7.45 de pågældende dage.

Regler for 0. – 3. klasse + SFO

Det er tilladt at medbringe mobil og tablet, men det elektroniske udstyr afleveres, når skoledagen starter.

Alle mobiler og tablets samles ind i første lektion og udleveres efter sidste lektion.

Disse opbevares i et aflåst skab. Mobil og tablet må ikke benyttes i skoletiden. Dog må det medbragte udstyr anvendes i undervisningsøjemed, hvis en lærer giver tilladelse til det. Disse regler gælder også i SFO-tiden. Hvis en elev har brug for at kommunikere med hjemmet i forhold til legeaftaler og gå-hjem-tid, kan der gives tilladelse til, at eleven benytter sin egen mobiltelefon eller låner SFO’ens telefon. Elever som går i SFO, får udleveret sit udstyr, når de skal hjem.

 

Regler for 4. – 5. klasse

Det er tilladt at medbringe mobil og tablet, men dette elektroniske udstyr afleveres, når skoledagen starter.

Alle mobiler og tablets samles ind i første lektion og udleveres efter sidste lektion. Disse opbevares i et aflåst skab.

Mobil og tablet må ikke benyttes i skoletiden. Dog må det medbragte udstyr anvendes i undervisningsøjemed, hvis en lærer giver tilladelse til det. Vi er opmærksom, på at mobiltelefonen er et arbejdsredskab, som f.eks. kan bruges som lommeregner og ordbog.

  1. Benyttes mobiltelefoner i undervisningsøjemed foregår al undervisning i klassens lokale.
  2. Efter en undervisningslektion hvor mobil/tablet er blevet brugt, låses udstyret inde igen.

 

Regler for 6. – 9. klasse

Det er tilladt at medbringe mobil og tablet. Mobiltelefonerne samles ind i første lektion. De placeres i et mobilhotel i et aflåst skab. De er på lydløs. Telefonerne må gerne anvendes i undervisningsøjemed, hvis en lærer giver tilladelse til det. Vi er opmærksom, på at mobiltelefonen kan være et arbejdsredskab.

  1. Benyttes mobiltelefoner i undervisningsøjemed foregår al undervisning i klassens lokale.
  2. Efter en undervisningslektion hvor mobil er blevet brugt, sættes udstyret i mobilhotellet igen.

 

Hvis reglerne overtrædes

  1. gang skolens mobil og tabletpolitik overtrædes afleveres udstyret på skolens kontor, hvor det opbevares til skoledagens afslutning. Eleven kan efter skoledagens afslutning hente sin mobiltelefon/tablet på kontoret.
  2. gang overtrædelsen finder sted kontaktes forældrene på mail. Forældrene skal efterfølgende afhente det elektroniske udstyr på skolens kontor.

 

Lejrskoler, ekskursioner o.l.

Klasselærerne/faglærerne beslutter om mobiltelefoner/tablets kan medbringes på lejrskoler, ekskursioner o.l.

 

Lærere og pædagoger

Det er tilladt for skolens lærere og pædagoger at bruge mobiltelefon/tablet i undervisnings-øjemed. Skolen kan ikke gøres ansvarlig for ødelagte eller bortkomne mobiltelefoner /tablets.

1. lektion 08.05 – 08.50 (Lektionen indledes med morgensang på torvet)

2. lektion 09.05 – 09.50

3. lektion 09.55 – 10.40

Spisepause

4. lektion 11.00 – 11.55

5. lektion 12.05 – 12.50

6. lektion 13.00 – 13.45

7. lektion 13.55 – 14.40

8. lektion 14.50 – 15.35

Gruppetilbud til børn med forældre, der er skilt

For et barn er det ofte svært, når forældrene flytter fra hinanden eller bliver skilt. Børnene føler sig ofte i klemme, selv om forældrene er gode til at samarbejde. Når tingene forandres, og familien brydes op, er der mange ting for et barn at spekulere over. Det kan nogle gange være svært at tale med mor og far, da barnet nemt ender i en loyalitetskonflikt.

Vi har derfor besluttet, at vi på Privatskolen vil tilbyde børnene et forløb i en skilsmissegruppe.

 

Formål

Formålet med gruppen er at hjælpe og støtte skilsmissebørn, så de bliver bedre til at håndtere forældrenes skilsmisse. I gruppen har børnene mulighed for at dele deres historier og erfaringer med hinanden. I gruppen er der også tid til hygge og samvær.

Erfaringer viser, at børn har stor gavn af, at dele deres tanker og følelser med andre børn i samme situation som dem selv.

 

Rammerne

Grupperne består af max 12 børn, og de mødes ca. hver 14. dag. Grupperne er opdelt efter klassetrin.

0 kl. til 5. kl.
6. kl. til 9. kl.

 

Vigtigt!

Det er vigtigt for skolen at understrege, at der ikke er tale om et terapiforløb, men derimod en samtalegruppe.

Børnene vil blive gjort opmærksomme på, at der er tavshedspligt i gruppen. Det betyder, at de kan være sikre på, at det, der bliver talt om i gruppen ikke kommer videre.


Kontakt

Lene Mørk Pedersen står for gruppeforløbene, og det er til hende, at I skal tilmelde jeres børn, såfremt I ønsker, at de skal deltage i et gruppeforløb.

Inden opstart af grupper, vil Lene afholde et informationsmøde for forældre, og når forløbet er afsluttet, vil der igen blive indkaldt til et møde.

Har I spørgsmål, er I meget velkomne til at kontakte Lene på tlf. 22 80 10 41

Hent som PDF

Hjemmets kontakt til skolen

God kommunikation mellem skole og hjem er en forudsætning for et godt samarbejde. Vi vil derfor gerne sikre, at kommunikationen mellem skole og hjem er så god som overhovedet mulig.

For at forældre og lærere på bedste vis kan leve op til ansvaret om at skabe de optimale betingelser for kommunikationen mellem skole og hjem, er det vigtigt, at dialogen mellem de voksne parter ikke går gennem eleven og andre, men altid sker direkte mellem forældre og lærer. De har i fællesskab ansvaret for, at der er klare linjer og god stemning.

Hvis der sker ændringer i familien (f.eks. skilsmisse, alvorlig sygdom, arbejdsløshed m.m.) er det vigtigt at huske at informere personalet således, at vi kan være med til at hjælpe jeres barn igennem den ændrede hverdag på bedst mulig måde.


Klasselærerene

Har man som forældre et emne, der omhandler ens eget barns mere generelle trivsel eller klassens, er det klasselærerne, man skal henvende sig til. Lærere har det overordnede ansvar for trivslen i klassen og har den tætteste kontakt til eleverne.


Klasselærerne og faglærerne

Har man som forældre opklarende spørgsmål, konstruktiv kritik og forslag eller andet, bør man altid kontakte den relevante klasse- eller faglærer direkte, enten via telefon mellem kl. 8-16 mandag til torsdag eller via Intra.

Når det gælder større og/eller følsomme emner, er det bedst at mødes ansigt til ansigt, her kan læreren også kontaktes telefonisk mellem kl. 8-16 mandag til torsdag, så et møde kan arrangeres.

Små beskeder kan meddeles via Intra i kontaktbogen, pr. mail eller telefon. Kontaktbogen bør anvendes til små klare beskeder og spørgsmål, mens denne ikke egner sig til længere korrespondance. Dette må nødvendigvis klares pr. telefon, eller ved at man aftaler et møde med læreren. 

Henvendelse til kontoret mellem kl. 8 og 14 på hverdage.

 

Hjemmets kontakt til skolefritidsordningen (SFO’en)

Små daglige beskeder kan meddeles SFO’en via en seddel, som lægges i den lille kurv på opslagstavlen uden for SFO’en.

SFO’en har også sin egen mobiltelefon (med nummeret 2058 5731), som man altid er velkommen til at benytte til et opkald (mellem kl. 06.30-07.25 samt efter kl. 12.00) eller via sms, hvis der i løbet af dagen opstår behov for at få givet en besked til personalet vedrørende børnene.

Derudover er forældre til enhver tid velkommen til at bede om en snak med én fra SFO’ens personalegruppe, eventuelt med afdelingslederen af SFO som bisidder, hvis der opstår større og/eller mere følsomme emner, som det ikke er hensigtsmæssigt at klare gennem den almindelige daglige ”garderobesnak”.

Priser i skoleboden

Kakao

7,00 kr.

10 mærker 70 kr.

Multi- eller æblejuice

6,00 kr. 

10 mærker 60 kr.

Vand

5,00 kr.

 

VIDSTE DU! Du kan med fordel købe mærker og undgå kontanter.

Fuldkornsflutes

3,00 kr.

 

Fulkornspølsehorn

10,00 kr.

10 mærker 100 kr.

Fuldkornsbagel

10.00 kr.

10 mærker 100 kr.

Rødbedebagel

10,00 kr.

10 mærker 100 kr.

Stenovnsbagt brød med ost

15,00 kr.

10 mærker 150 kr. 

Myslibar

3,00 kr.

 

VIDSTE DU! Ved køb af madmærker, får du ét gratis mærke.

Du kan iøvrigt bestille mad fra Trafikcenter Syd Sæby. Følg vejledningen >>

Privatskolen benytter Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) tlf. 9845 9203

Skolen formidler gerne kontakt, hvis man ønsker at komme i forbindelse med talekonsulent, skolekonsulent, ergoterapeut eller psykolog.

  • Eleverne må gerne opholde sig i eget klasseværelse i frikvartererne – når det er efter aftale med klasselæreren, og når det foregår i god ro og orden.
  • Det er kun tilladt at opholde sig på skolens arealer – marken og legepladsen.
  • Ophold på parkeringspladsen og ved cyklerne er kun tilladt, når man skal til og fra skole.
  • Mobiltelefoner skal være på lydløs eller slukkede i timerne og afleveres i mobilhotel.
  • Cykler og knallerter skal stå i/ved cykelstativerne.
  • Smartboard med tilhørende udstyr benyttes kun i undervisningen med mindre andet er aftalt.
  • Bøger skal indbindes.
  • Eleverne er erstatningspligtige ved ødelæggelse af bøger, inventar og andet udstyr.
  • Rygning er ikke tilladt på skolen.
  • I skoletiden må ingen elever forlade skolens område uden tilladelse.

Skolepenge (betaling i 11 mdr.) pr. 1. august 2024 til 1. august 2025

1. Barn

1695 kr. pr. md

2. Barn

974 kr. pr. md.

3. Barn

405 kr. pr. md.

 

Skolefritidsordning – SFO (betaling i 11 mdr.)

1. Barn

728 kr. pr. md

Elevarrangementer (fastelavn, teater, bio, sidste skoledag m.m.)

0. – 5. kl.

300 kr. / april + oktober

6. – 9. kl.

250 kr. / april + oktober

Der foretages regulering af skolepenge og SFO-betaling hvert år pr. 1. august.

Betaling forfalder den 1. i måneden.

Rykkergebyr 25 kr.

FI opkrævningsgebyr 15 kr.

Af hensyn til skolens administration opfordrer vi til at betale via Nets.

 

Tilskud

Ansøgning til fripladstilskud 2024-2025

Hvordan kommer jeg i kontakt med sundhedsplejersken?

Lotte Andersen
Tlf. 29 61 39 98
Mail: [email protected]
Træffetider: Hver anden torsdag på skolen. Træffes ellers bedst ved at sende en mail/SMS.

 

Hvilke opgaver løser sundhedsplejen? Sundhedstjenestens opgave er at fremme sundhed og trivsel og at forebygge sygdomme i børnefamilier. Formålet er, at børn og unge sikres en sund opvækst, og der skabes gode forudsætninger for en sund voksentilværelse. Sundhedstjenesten tilbud omfatter sundhedsundersøgelse/samtale med eleverne på faste årgange i skoleforløbet:

 

0. klasse – indskolingsundersøgelse

Forældrene inviteres til at deltage i indskolingsundersøgelsen, der indeholder måling af højde, vægt, synsprøve, høreprøve samt motorisk screeningsundersøgelse. Forældrene vejledes ud fra resultaterne af disse undersøgelser. Desuden drøftes trivsel – hvordan har barnet det i skolen, hjemme og i fritiden? Forældrene udfylder spørgeskema på BørnUngeliv.dk; samt kan nu udfylde generelt samtykke til vores tilbud gennem hele skoleforløbet via www.sundhedsvejen.dk med Nem Id.

 

1. klasse – sundhedscirkus

2 sundhedsplejersker samt klasselæreren er i klassen 4 timer, hvor der undervises i håndhygiejne, hvordan kan vi holde os raske, sund kost, søvn og motion. Forældrene informeres via intra. Desuden vejes og måles børnene. Der tages kontakt til forældre med børn, som har vægt og højde problematikker.

 

3. klasse

Klassen tilbydes sundhedsundervisning. Emnerne er ex. humør, kost, måltider, søvn, familie, venner mm. Forældrene informeres via intra.

Desuden vejes og måles børnene. Der tages kontakt til forældre med børn, som har vægt og højde problematikker.

 

4. og/eller 5. klasse

Her tilbydes pubertetsundervisning, hvor der snakkes om kroppens udvikling – hvordan kroppen ændrer sig fysisk. Der er også fokus på den sociale og psykiske udvikling. Emnerne er ex. kroppen, hvordan piger ofte går i puberteten før drenge, den første menstruation mm.

 

5. klasse

Alle børn tilbydes individuel trivselssamtale – hvordan har de det i skolen, hjemme og i fritiden? Desuden vejes, måles og synstestes de.

Klasserne tilbydes sundhedsundervisning inden samtalerne, hvor klassen samlet drøfter, hvad sundhed er. Emnerne er ex. kost, kammerater, søvn, kroppen mm.

Børnene udfylder spørgeskema på skolesundhed.dk.

 

8. klasse

Alle klasser tilbydes undervisning i Seksuel Sundhed i 3 lektioner. De fleste klasser undervises i uge 6, hvor Sex og Samfunds kampagne kører. Vores undervisningsmateriale bygger på Sex og Samfunds materiale. Emnerne er bla. grænser, følelser, sexsygdomme, prævention, seksualitet mm.

 

8. klasse – udskolingsundersøgelse

Eleverne tilbydes undersøgelse af syn, hørelse, evt. farvesynsundersøgelse afhængigt af erhvervsvalg, højde- og vægtmåling.

Desuden tilbydes en trivselssamtale – ex. mad, vaner, søvn, fortrolighed, kammerater, familie, kærester, fritid, job, fester, alkohol, rygning, stoffer, helbred, humør, skole, fremtidsplaner mm.

 

Børn med særlige behov

Disse børn tilbydes den kontakt, der passer til deres behov – ex. samtaler i forbindelse med forældrenes skilsmisse, overvægtige børn, ensomme børn, børn der har mistet en de holder af, børn der er kommet til skade mm.

Gratis for alle børn og unge under 18 år med bopæl i Frederikshavn Kommune.

Privatskolen benytter tandklinikken på:

Hangaardsvej 13, 2b
9900 Frederikshavn
Tlf. 98 45 64 00


Få nærmere oplysninger om klinikken på: www.tandhjulet.dk

UU Frederikshavn – uddannelsesvejledning

Privatskolen har en vejleder tilknyttet, som vejleder og rådgiver i 6. – 9. klasse i forbindelse med

uddannelse og erhvervspraktikophold samt udarbejdelse af uddannelsesplaner for 8. og 9. klasse.

Endvidere skal vejlederen medvirke ved formidling af erhvervsmæssig uddannelse eller beskæftigelse, når en elev udskrives af skolen, inden undervisningspligten er opfyldt.

Uddannelsesvejlederen varetager også vejledning efter endt skolegang til det fyldte 25. år.

 

Vejleder:

May-britt Melsen
Telefon: 24 28 63 75
E-mail: [email protected]